Dag 27 rustdag in Cairns. Dag 28 en 29 reis naar huis.

14 januari 2018 - Kanton, China

We hebben zoveel gedaan dat we de laatste dag lekker relaxen, shoppen, zonnen in en bij het zwembad op het strand, uit eten......
Zaterdagmorgen stonden we al vroeg op Cairns Airport en de reis met China Southern Airways ging geweldig. Veel beenruimte, mooie films, 2x lekker eten en een minder dan half leeg vliegtuig. Veel mensen hadden wel 4 stoelen waar ze op konden liggen. Gangzhou airport was wel een bezoeking. De Chinese werkers kunnen geen Engels en ze doen net of ze weten wat ze doen maar het is totaal willekeurig. Zo kregen we in het vliegtuig geen visumpapieren want we blijven maar 4 uur in Gangzhou voor we verder vliegen naar Beijin. We hebben 2x in een dikke rij staan wachten terwijl dit niet moest en werden daarna weer de verkeerde kant opgestuurd. Hierna eindelijk de goede mevrouw gevonden voor onze uitgebreide papieren die we moesten invullen voor het 1-daagse visum. Hierna wachten, nog een keer wachten en na nog meer wachten mochten we weer in dezelfde rij als eerst. Gelukkig hadden we 4 uur overstaptijd. We hadden Australische dollars omgewisseld voor Yuan dus konden we heerlijke noodlesoep en watermeloenshake kopen. Na een paar uur vliegen waren we in Beijin. We zouden de koffers pas in Amsterdam terug zien maar er werd ons direct verteld dat we ze op moesten halen en weer opnieuw moesten inchecken. Pffff. Toen kwam er iemand ( die ook geen Engels sprak net als de andere medewerkers op de luchthaven) die mij vroeg mee te komen. Er was een tas van mij niet meegekomen. Het zou met een vlucht later komen. Dus veel formulieren invullen en proberen elkaar te begrijpen, wat lastig was. We hadden maar 2 uur voor de transfer maar het lukte. Daarna hadden we 11 uur vliegen voor de boeg. We hebben aardig geslapen en na wat wachten op Schiphol konden we met een nieuw treinkaartje, ons al gekochte kaartje zat in de verdwenen tas, naar huis. Gelukkig haalde Henny ons op want we hadden het zooo koud. We hebben een geweldige vakantie gehad met allerlei hoogtepunten. Leuk om op terug te kijken!!