Dag 19 naar het tropisch regenwoud Dorrigo National Park

5 januari 2018 - Coffs Harbour, Australië

We zijn vandaag een uur landinwaarts gereden naar Dorrigi National Park. We hebben eerst de skywalk gedaan waarbij je de bergen met bossen kon overkijken. Daarna 5,8 km gelopen in 2,5 uur. Erg steil naar boven en naar beneden. We zagen weer veel lianenbomen, palmbomen etc. tot 45 meter hoog. Onderweg kwamen we wilde kalkoenen tegen en salamanders. Er waren verharde paden, dat liep een stuk beter dan in de Jungle van Indonesië, maar we zagen niet zoveel dieren. Wel 3 watervallen. Toen we terug waren in het informatiecentrum wilden we een pilsje kopen op het terras. Er was geen lunch meer te krijgen, daarvoor was het te laat. En de bier mocht de serveerster niet opnemen, daar moet je een speciale cursus voor gedaan hebben en 18 jaar zijn. Maar we moesten er wel wat bij eten, dat was verplicht. Ze hadden alleen muffins of zo voor 10 dollar. Nou ja, cake bij bier smaakt niet dus toen zijn we maar zonder een pilsje naar Coffs Harbour gereden, waar we nog even op het strand hebben gelegen. Daarna hebben we gekookt en heerlijk gegeten in het keukengedeelte van de camping. Leuk om Nederlands, Peruviaans en Australisch koken te combineren. Terwijl wij lekker zaten te eten, aten de Possums van ons brood bij de camper. Ze hebben de deksel van de koelbox open geduwd. Toen ze eenmaal wisten dat we eten hadden kwamen ze steeds terug, maar zonder succes. Toch blijven het leuke beestjes.