Dag 25 Daintree en Cape Tribulation

10 januari 2018 - Port Douglas, Australië

Vanmorgen zijn we om kwart voor 6 opgestaan om met de tour mee te gaan. Henri is vandaag 60 geworden. Wel een andere verjaardag dan anders maar we drinken er vanavond een op. We hebben 300 km gereden met 20 mensen in de groep en reisleider Willy. We zijn eerst naar Daintree gereden. Het weer verandert hier per minuut in heel warm en zonnig, in bewolkt, in motregen, in een plensbui met onweer. De temperatuur van 25 tot 35 graden. We hebben een paar plensbuien gehad maar meestal was het prima. Het regenwoud heeft veel te weinig water omdat het regenseizoen pas een paar dagen geleden is begonnen ipv 6 weken geleden. Ze zijn dus blij met de regen. We hebben een tocht gelopen in Daintree National Park. Het oudste regenwoud ter wereld. 165 tot 5000 miljoen jaar oud. We zagen een boom van 450 jaar oud. En de grootste varens ter wereld. Hierna zijn we naar Cape Tribulations gereden waar we geluncht hebben op het strand. We mochten niet het water in vanwege de krokodillen en giftige kwallen. Ook zochten we cassowary, maar we hebben ze niet gevonden. Wel overal waarschuwingsborden voor ze. Ze zijn gevaarlijk. Hierna reden we naar de Daintree River. Hier zag je het tekort aan water heel hoed aan de wortels die droog lagen. We hebben op een boot 3 krokodillen gezien en grote vissen. Op de terugweg zijn we in een Aboriginalpark nog weer in het regenwoud gelopen. Sommigen hebben hier gezwommen. Op de terugweg zagen we dezelfde krokodil in een rivier zwemmen als op de heenweg. We hadden weer een leuke dag.

1. Jan Steenbergen:
    10 januari 2018
    Henri gefeliciteerd met je verjaardag en Egbertha ook gefeliciteerd.
    Een mooie verjaardag daar in Australië.
    Groet Ria en Jan
  2. Henny Steenbergen:
    10 januari 2018
    Ook van ons gefeliciteerd en een mooie dag verder gewenst.
  3. G.prins:
    Van harte gefeliciteerd