Dag 9 Aankomst in Sydney

25 december 2017 - Erskineville, Australië

Henri heeft amper geslapen in het vliegtuig maar ik toch wel zo'n 4 uur. Ik leer het al. We wisten niet dat je bij Air Asia het eten online moest bestellen dus konden we alleen koffie en chips kopen op een 8 uur durende vlucht. Niet een erg fijne vliegmaatschappij. Maar het ging wel voorspoedig en na het inklaren van wat eten wat we nog bij ons hadden zoals stroopwafels konden we na de zoveelste lange rij eindelijk Robin omhelsen. Fijn om hem terug te zien. We reden met de taxi ( een Uber die je via een app besteld en betaald, dit zijn particulieren die wat bijverdienen) reden we naar onze airbnb. De eigenaar is de hele tijd weg dus we hebben een geweldig ruim appartement met alles erop en eraan tot onze beschikking. Wat een luxe. Een heerlijke douche en een wasmachine voor onze stinkende kleren en schoenen, die nog nat zijn van de jungle hebben we dus maar snel gebruikt. Toen hebben we Gaby ontmoet en hebben we ergens geluncht. Wat een leuke spontane meid. Ze praatte direct honderd uit. Omdat het Christmaseve is gaan we vanavond bbqen met nog wat vrienden van hen. Kerstkleren dus aan en een Kerstgevoel oproepen want dat gaat niet vanzelf met 34 graden Celcius. Geen witte Kerst voor ons dit jaar. De BBQ was geweldig. We aten inktvis, zalm, tonijn, schelpdieren, zwaardvis, groenten etc. Een Italiaanse vriendin, saudi Arabische vriend en Peruaans koppel bleven ook eten. Het was erg gezellig. We wklden kwart voor 12 weg maar dat was not done. We moesten wachten tot 12 uur want toen kreeg iedereen een hug en Happy Xmaswishes. En toen gingen we tiramisu eten die Alexandra, de Italiaanse vriendin had gemaakt en daarna kregen we champagne. Daarna gingen we terug naar onze heerlijke airbnb en sliepen heel lang.